دبستان پسرانه غیردولتی حکمت اداره آموزش و پرورش استان گیلان/ماسال

اصل توجه به تفاوت های فردی



وجود تفاوتهای فردی در بین دانش آموزان امری بدیهی و غیرقابل انکار است و یادگیرندگان مختلف باسرعت های متفاوت می آموزند.
روش آموزش معلم باید به گونه ای طرح ریزی شود که دانش آموزان بتوانند با سرعت متفاوت با توانایی های خود پیش بروند. بعضی از یادگیرندگان نیاز به توجه و کمک بیشتری از سوی معلم دارند و لازم است تکالیف و تمرین های بیشتری انجام دهند تا به هدف های آموزشی درس مسلط گردند، در حالی که برخی از آنها با اندک راهنمایی می توانند راه خود را بیابند و سریعا به مقصد برسند.
معلم باید در اجرای روش های آموزشی خود تفاوتهای فردی دانش آموزان را در توانایی و سرعت یادگیری در نظر گیرد و فنون آموزشی متناسب با آنها را در مورد استفاده قرار دهد. بنابراین وجود تفاوت های فردی در دانش آموزان ایجاب می کند که در مورد هر کس از روشی مناسب با روحیه او استفاده کنیم.

در #مدرسه_حکمت ضمن طراحی فعالیت های متفاوت مورد نیاز هر فرد، #ارزشیابی متربیان بصورت انفرادی انجام می شود و از مقایسه و رتبه بندی متربیان خودداری می شود.
به رسمیت شناختن و طبیعی قلمداد کردن تفاوت های فردی دانش آموزان تاثیر مهمی در حفظ #عزت_نفس و #شخصیت متربیان دارد.

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
مشاهده لیست تمام مطالب...