معرفی

قوانین و الزامات ثبت نام در مدرسه حکمت ماسال


خلاصه :

قوانین زیر جهت شکل گیری کامل تربیت متعالی اسلامی – ایرانی وضع شده است و عمل نکردن به آن موجب اختلال در این امر مهم و مقدس می شود. به همین منظور مدرسه حکمت تأکید جدی بر اجرای همه بندهای آن دارد.

کم و کیف عمل به این مقررات ملاک امکان همراهی ما با شما در سال های آینده خواهد بود. لذا از اولیای محترم و دانش آموزان گرامی تقاضا داریم نسبت به رعایت موارد ذکر شده اهتمام کافی داشته باشند.

  1. اولیای محترم، لازم است شئونات اسلامي از جمله پوشش مناسب را بخصوص در زمان مراجعه به مدرسه به طور کامل رعایت کنند .
  2. در صورتی که وضعیت اخلاقی، رفتاری، انضباطی و پيشرفت درسي دانش آموز با مقررات آموزشي، تربيتي و انضباطي مدرسه منطبق نباشد، واحد آموزشي مجاز است كه طبق آيين نامه ی انضباطي با وي برخورد نمايد .
  3. ساعات کار و روزهای بخش مشاوره ی دبستان چه به صورت حضوری یا تلفنی در شروع سال تحصیلی خدمتتان ارائه می گردد . ضروری است کلیه ی تغییرات ایجاد شده در رفتار و آموزش دانش آموز را با این بخش هماهنگ فرمایید .
  4. رویکرد آموزشی مدرسه حکمت به صورت آموزش غیر مستقیم و مبتنی بر تلاش دانش آموزان می باشد. روش کار در این رویکرد تفاوت های بنیادی با روش مرسوم آموزش در سایر مدارس دارد. لذا لازم است اولیای محترم ضمن آشنایی با این رویکرد و پذیرش کامل آن، همراهی کافی را با مربیان مدرسه داشته و ضمن انجام بخشی از فعالیت های آموزشی در منزل، اصول این رویکرد را رعایت نمایند.
  5. با توجه به اینکه بخشی از آموزش در مدرسه حکمت - حتی در شرایط غیر کرونایی - از طریق سایت مدرسه و به صورت مجازی در منزل انجام می شود، مقتضی است اولیای محترم، ضمن فراهم آوردن امکانات لازم، همکاری کامل در این زمینه را داشته باشند و موارد خواسته شده توسط مربی مربوطه را تماماً و در زمان معین انجام دهند.
  6. در جهت ارتقای کیفی و غنای بیشتر فعالیت های آموزشی دانش آموزان، بسته های مختلفی در قالب چند رسانه ای و چاپی در نظر گرفته شده است که تهیه آن توسط اولیا الزامی می باشد.
  7. بازدیدها و گردش های علمی، تربیتی و تفریحی در طول سال تحصیلی در محدوده ی شهرستان ماسال و در صورت لزوم اردوهای یکروزه درون استانی جزو برنامه آموزشی و تربیتی مدرسه می باشد و حضور همه دانش آموزان در آن ضروری است.
  8. مشارکت شاگردان در برنامه های تربیتی مدرسه مانند صبحانه (اعم از پهن کردن و جمع آوری سفره، شستشوی ظروف، جارو زدن و ...) ضروری می باشد.
  9. اگر دانش آموز دچار بیماری های خاص باشد و یا از لحاظ پزشکی نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشد ، اولیا می بایست حتما به صورت کتبی این موضوع را به اطلاع مدرسه برسانند .
  10. از والدین محترم تقاضا می شود از انجام مسافرت های غیر ضروری که موجب غیبت دانش آموزان در طول سال تحصیلی خواهد شد جدا خودداری کنند و غیبت های ناشی از بیماری و ... را با ارائه گواهی، سریعا به دفتر دبستان اعلام فرمایند .
  11. با توجه به رویکرد تربیت قرآنی در مدرسه حکمت، والدین محترم ضمن پذیرش کامل این رویکرد، متعهد می شوند از هرگونه اقدامی که با تربیت اسلامی فرزندان منافات داشته باشد پرهیز نمایند. لذا رعایت نکات زیر توسط خانواده ها الزامی می باشد:
  • استفاده از ماهواره و تماشای فیلم ها یا برنامه هایی که رعایت موازین شرعی در آن نشده باشد، ممنوع است.
  • از شرکت در مجالسی که موازین شرعی و حدود روابط زن و مرد در آن رعایت نمی شود، پرهیز شود.
  • از گوش دادن به موسیقی های مبتذل و خواننده های بدنام پرهیز شود.
  • از رفت و آمد خانوادگی با افرادی که شئونات اخلاقی را رعایت نمی کنند، پرهیز شود.
  • از رابطه دوستی دانش آموز با افرادی که چهارچوب های اخلاق دینی را رعایت نمی کنند جلوگیری شود.

 

  1. شرکت دانش آموز در برنامه های آموزشی خارج از مدرسه (کلاس های ورزشی، هنری، زبان و ...) می بایست با هماهنگی و تأیید مدرسه باشد.
  2. تربیت یک علم است و نیاز به آموزش دارد. از طرفی انسان ها از هم تأثیر می پذیرند. همسویی و هماهنگی کامل والدین و مدرسه در راستای تربیت هرچه بهتر دانش آموزان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. بدین منظور جلسات متعددی توسط مدرسه برگزار خواهد شد. اولیای محترم متعهد می شوند که در این جلسات حضور منظم و مستمر داشته باشند.
  3. در زمان خروج از مدرسه حتما خود اولیا جهت تحویل شاگردان تشریف بیاورند . در صورتی که قرار باشد فرد دیگری برای تحویل گرفتن دانش آموز مراجعه کند، حتما این کار با اطلاع قبلی انجام شود.
  4. به منظور حفظ سلامت دانش آموزان، مراجعه ی به موقع اولیا جهت تحویل گرفتن دانش آموزان در پایان ساعت آموزشی ضروری می باشد. خواهشمند است به فرزندتان گوشزد فرماييد تحت هيچ شرايطي بدون اطّلاع مدیر یا معاونین، مدرسه را ترك نكند .
  5. تقسیم بندی کلاسها و گروه بندی دانش آموزان بر اساس اصول و معیارهای مدرسه انجام خواهد شد. لذا مقتضی است اولیای محترم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
  6. با توجه به اینکه تنها منبع درآمد مدرسه، شهریه دانش آموزان می باشد، اولیای محترم می بایست متعهد گردند، نسبت به پرداخت وجوه اقساط شهریه طبق قرارداد تعیین شده، اهتمام کافی داشته باشند.
  7. انتظارات و توقعات انضباطی و آموزشی مدرسه در چهار چوب آیین نامه انضباطی توسط دانش آموز به شرح ذیل اعلام می گردد :
  • رعایت شعائر دینی، رعایت ادب و احترام نسبت به کارکنان مدرسه .
  • رعایت حسن رفتار و همکاری با سایر دانش آموزان.
  • سعی شایسته در تحصیل و رعایت مقررات آموزشی-تربیتی.
  • انجام فرایض دینی و مشارکت در فعالیت های اجتماعی مدرسه.
  • حضور منظم و به موقع در مدرسه و کلاس های درس (حضوری و مجازی) و فوق برنامه ها.
  • رعایت بهداشت و نظافت فردی.
  •  اهتمام ویژه در حفظ پاکیزگی و مشارکت فعال در برنامه ی نظافت عمومیِ کلاس و مدرسه.
  • استفاده از لباس، کفش و جوراب ساده و مناسب که از نظر دوخت و رنگ ساده و فاقد هر گونه تصویر و نوشته نامناسب باشد .
  • اصلاح موی سر باید ساده و متناسب با شئون دانش آموزی و عاری از هر گونه مدل نامتعارف و ... باشد.
  • خودداری از بکار بردن وسایل تجملی و پرهیز از همراه آوردن اشیای غیر مرتبط با امور تحصیلی به مدرسه.
  • خودداری از خرید و فروش در مدرسه به غیر از مواردی که در آیین نامه های مدرسه پیش بینی شده است .
  • مراقبت از وسایل شخصی و اهتمام در حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات و ساختمان مدرسه .
  • از آوردن هر گونه هدایا و جوایز جهت تولد یا تشویق دانش آموزان بدون هماهنگی مدیریت مدرسه امتناع شود .
  • غیبت غیر موجه و تأخیر دانش آموز در دفتر انضباطی ثبت و موجب کسر نمره شایستگی های عمومی وی می شود و در صورت تأخیر مکرر یا غیبت بیش از حد، مدیر مدرسه موظف است با نظر شورای مدرسه تصمیم مقتضی را اتخاذ و مراتب را کتباً به ولی دانش آموز ابلاغ و اجرا نماید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران